Egészséges(ebb) életmódot...
 

Egészséges(ebb) életmódot...
(Szerző: Szlobodnik László 2012.02.10.)


Sokan hallottuk már, olvasgattuk, esetleg foglalkoztunk is egy kicsikét a témával, de egy szó mint száz, nap- mint-nap esszük a mérgeket. Nem is sejtve, hogy "valódi", de legfőképpen természetességében tiszta élelmiszert szinte alig fogyasztunk. A közelmúltban küldtem tovább (Link: http://www.szlobilaci.hu/email/sajnos_igaz.pdf), ill. publikáltam ezen az oldalon is azt, hogy egy átlagos hétköznapi alapélelmiszerekben is mennyi vegyület, "méreg" található. Pár éve indult a figyelmem e témakör irányába, mikor elindult a sóval kapcsolatos mizéria (Link: http://www.szlobilaci.hu/email/so.pdf). Később amikor nyilvános médiákban is hallható volt, hogy mennyire rossz minőségű élelmiszereket fogyasztunk, gyakorlatilag az EU-ban ebben is mi "tüntetjük el" mindazt, amire máshol nem tartanak igényt.

A közeljövőben tervezem egy komplett kis tanulmány, dokumentáció kidolgozását, hogy amennyiben egészséges, VALÓDI élelmiszert szeretnénk fogyasztani mennyivel kerül többe, egyáltalán többe kerülne-e, ill. hosszabb távon milyen forrásokat kell megteremteni hozzá.

Addig is 1-2 kutakodás anyagát ezúton is megosztom:

*** *** ***

Modern kőkori ételek

A paleodiéta atyja, Walter L. Voegtlin gasztroenterológus az 1970-es években dolgozta ki elméletét.


Voegtlin szerint az ember genetikailag a paleolit korszak étrendjéhez alkalmazkodott, s mert a növénytermesztés megindulása óta eltelt, a kőkorszakhoz képest rövid, tizenkétezer év alatt alig változott az emberi genom, így ideális és egészséges táplálkozás is csak olyan lehet, amely a paleolitikum étrendjét mintázza. A táplálékpiramis alján a gabonafélék helyett a húsok állnak, az étrend 56-65 százalékát állati eredetű, 35-44 százalékát pedig növényi eredetű táplálék adja. Kerülni kell viszont azokat az élelmiszereket – többek között a sót, a gabonaféléket és a tejtermékeket, de a finomított és ipari adalékanyagokkal dúsított élelmiszereket is -, amelyek nem szerepelhetnek a kőkori ember étrendjében.

Elkerülhető betegségek
A paleolit diétának az a jelentősége – hívei szerint -, hogy elkerülhetőek a kőkorszakban még nem ismert, de a modern embert leginkább fenyegető civilizációs betegségek, mint a magas vérnyomás, stroke, diabétesz, rák, iszkémiás szívbetegségek és a túlsúly. S hogy a kőkori étrend megvéd a krónikus betegségektől, arra a legfőbb bizonyítékot a ma a civilizációtól távol élő, s így a betegségeit sem ismerő vadászó-gyűjtögető közösségek szolgáltatják.

HBN

*** *** ***


A paleolit táplálkozás egyszerű alapelvei

A homo sapiens két és fél millió éven át vadászó, halászó, gyűjtögető életmódot élt.


A ma élő természeti népeknél tett antropológiai megfigyelések szerint ezek az emberek tökéletesen egészségesek, ismeretlen körükben a szívbetegségek, a cukorbetegségek, az elhízás, az autoimmun betegségek és a rák. Igaz ez az Északi-sarkon élő eszkimókra ugyanúgy, mint a pápuákra, holott étrendjük látszólag nagyon eltérő. A vadászó, halászó, gyűjtögető életmódot élők karcsúak, erősek, és egészségesek.
Ezzel szemben a modern ember elhízott, elpuhult, gyenge, beteges, és mindenféle, a táplálkozással szorosan összefüggő betegségek gyötrik, mint a szívbetegségek, cukorbetegség, autoimmun betegségek és a rák. Közel tízezer éve még nem létezett a diéta étrend tanácsadás vagy életmód.

Beindítják az anyagcserét
Adott kínálatból étkezhettek csak őseink. A vadhúsok, gyümölcsök, zöldségek, növények, diófélék, magvak voltak elérhetőek az adott évszaktól függően.
Ezek az ételek a mai napig tökéletesek az anyagcsere folyamatok beindítására. Az emberi gének semmit nem változtak. Tény, hogy génjeink 99,99 százaléka azonos a paleolit korszakban élő emberével.

HBN

*** *** ***
 

szlobilaci

<<< vissza

 

 

   Minden jog fenntartva! - © 2012-2019